Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Scientific Committee
Honor Committee
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 2 (2017)
Vol. 12 No. 2 (2017)
Published:
2017-07-03
Articles
Inclusive Education in Italy: A Legal Appraisal 10 Year after the Signature of the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities
Delia Ferri
1-21
PDF
Disabilità e soggettività. Costruire un dialogo interdiscipli-nare attraverso l’ICF
Antioco Luigi Zurru
23-40
PDF (Italiano)
Videogames between ethics and politics
Rosy Nardone
41-55
PDF
Writing to free childhood. The contribution of Leila Berg
Ilaria Filograsso
57-69
PDF
Constellation of early childhood, Gugu’s firmament. A portrait of Augusta Rasponi del Sale (Ravenna 1864-1942), author of picture book
Marcella Terrusi
71-88
PDF
Exploring Alternative Pathways: Children, Pedagogy and Play in the Age of Digital Technology
Robert Albrecht
89-111
PDF
Nuove paternità. Mutamenti nelle famiglie e cambiamenti nella relazione educativa
Luisa Miniati
113-142
PDF (Italiano)
Soggettività in lotta. Impegno, conflitti e trasformazioni nelle pratiche politico-pedagogiche del Movimento de Mulheres Camponesas
Mariateresa Muraca
143-161
PDF (Italiano)
Parole, soltanto parole, parole tra noi
Fabrizio Alboni, Giorgio Tassinari
163-179
PDF (Italiano)
Nature-Culture, Link Educational Design, Integrated Learning Process, Landscapes
Gabriella D’Aprile, Maria Tomarchio
181-192
PDF
La formazione come bene comune
Francesco Cappa
193-201
PDF (Italiano)
Una riflessione pedagogica sui padri, il loro ruolo educativo, la loro presenza nei servizi per l’infanzia
Silvia Cescato
203-214
PDF (Italiano)
I “nonluoghi dell’anima”
Alessandro Versace
215-227
PDF (Italiano)
Formazione e lavoro. Il dialogo fondamentale per la scuola italiana contemporanea
Silvia Annamaria Scandurra
229-246
PDF (Italiano)
La vita al lavoro
Fabrizio d’Aniello
247-267
PDF (Italiano)
The “Puer Optionis:” Contemporary childhood adultization, spectacularization, and sexualization
Davide Cino
269-291
PDF
Risvolti professionali nell’iter della Proposta di Legge Iori: riflessioni in chiave organizzativa
Alessandra Romano
293-313
PDF (Italiano)
Book reviews
Andrea Traverso, Metodologia della progettazione educativa. Competenza, strumenti e contesti, Roma, Carocci editore, 2016
Luca Decembrotto
315-317
PDF (Italiano)
Maurizio Fabbri, Controtempo. Una duplice narrazione tra crisi ed empatia, Parma, Edizioni Junior Spaggiari, 2014
Gianluca Ammannati
319-322
PDF (Italiano)
Simonetta Ulivieri (a cura di), Corpi violati. Condizionamenti educativi e violenze di genere, Milano, Franco Angeli, 2014
Martina Ercolano
323-327
PDF (Italiano)
Language
English
Italiano
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Current Issue
↑
Back to top