Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Scientific Committee
Honor Committee
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 8 No. 1 (2013)
Vol. 8 No. 1 (2013)
Published:
2013-06-13
Didactics: Theories, environments, and tools
Promuovere, formare e certificare le competenze digitali di insegnanti e educatori
Stefania Lovece
1-19
PDF (Italiano)
Progettazione e valutazione di un percorso formativo basato sui Learning Object per chi educa allo sviluppo sostenibile
Elena Luppi
21-46
PDF (Italiano)
Cl@ssi 2.0: experience in Emilia Romagna
Elena Pacetti, Manuela Fabbri, Luca Ferrari
47-60
PDF
Schools in the Digital Age: teachers’ training role in the innovative use of the Interactive Whiteboard
Patrizia Ghislandi, Michele Facci
61-78
PDF
In-service English language training for Italian Primary School Teachers An experience in syllabus design
Barbara Dawes, Maria Luisa Iavarone
79-92
PDF
The Industrial Revolution. Landscapes of a divided nation. Un progetto didattico di ricerca-azione in rete per la scuola secondaria di secondo grado
Andrea Montanari
93-120
PDF (Italiano)
Teaching History in vulnerable high schools in Araucanía, Chile: a qualitative research
Juan Mansilla Sepúlveda, Claudia Andrea Huaiquián Billeke
121-135
PDF
History, stories and narrative in education
Il “reclusorio pei discoli” di Bologna Indagine storico-educativa sulle pratiche di internamento dei soggetti devianti e marginali
Rossella Raimondo
137-158
PDF (Italiano)
Society and Cultures in Education
Body Performance in Gendered Language Deconstructing the Mandarin Term Sajiao in the Cultural Context of Taiwan
Hsin-I Sydney Yueh
159-182
PDF
Theories, models and contexts in education
La deriva della ‘learnification’ e l’appello della paideía Oltre l’apprendimento ‘matematico’ e costruttivista
Enricomaria Corbi, Stefano Oliverio
183-199
PDF (Italiano)
Ambiguities of Citizenship. Reframing the Notion of Citizen-ship Education
Massimiliano Tarozzi, Francesca Rapanà, Luca Ghirotto
201-218
PDF
La “pop pedagogia” e le urgenze educative nella cultura di massa postmoderna
Federico Zannoni
219-238
PDF (Italiano)
Book reviews
Recensione testo: L. Corazza, L. Ferrari (a cura di), Videoculture. Tra formazio-ne, didattica, ricerca, Clueb, Bologna, 2012
Aldo Torrebruno
239-244
PDF (Italiano)
Federico Zannoni (a cura di), La società della discordia. Prospettive pedagogiche per la mediazione e la gestione dei conflitti, Clueb, Bologna, 2012
Alba Indelicato
245-247
PDF (Italiano)
Milva Maria Cappellini, Aldo Cecconi, Paolo Fabrizio Jacuzzi, La rosa dei Barbèra. Editori a Firenze dal risorgimento ai Co-dici di Leonardo, Giunti, Firenze, 2012
Sandra Francini
249-252
PDF (Italiano)
Language
English
Italiano
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Current Issue
↑
Back to top