Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Scientific Committee
Honor Committee
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 14 No. 3 (2019)
Vol. 14 No. 3 (2019)
Published:
2019-12-19
Articles
Criteri di selezione delle immagini in un compito di ascolto di frasi in LS. Uno studio preliminare
Silvia Gasparini
1-25
PDF (Italiano)
Istruzione e produzione nei Quaderni del carcere
Pietro Maltese
27-48
PDF (Italiano)
Storie migranti: l’albo illustrato per un nuovo immaginario interculturale
Dalila Forni
49-71
PDF (Italiano)
Promoting a purpose-fostering approach in educators’ training through a group-based digital narrative design
Laura Fedeli
73-93
PDF
Sfide per l’apprendimento nelle scuole per la formazione professionale in Germania (e non solo): favorire l’accesso all’istruzione formale da parte di apprendenti con scolarizzazione limitata o interrotta
Marco Triulzi, Andrea DeCapua
95-125
PDF (Italiano)
Subjugation and subjectification according to Foucault: for a pedagogy of the body and spaces
Anna Maria Colaci
127-142
PDF
L’autoefficacia e le emozioni verso la matematica dei futuri insegnanti di scuola dell’infanzia e primaria
Andrea Ciani, Ferretti Federica, Alice Lemmo, Andrea Maffia, Carla Provitera
143-160
PDF (Italiano)
La prospettiva pedagogica di Dilthey tra Erlebnis e Bildung
Stefania Maddalena
161-183
PDF (Italiano)
Educating in prison through theater and literature: Examples from Italy and the United States
Vito Minoia
185-201
PDF
Female students in the STEM disciplines: an investigation of “atypical” academic routes
Irene Biemmi
203-219
PDF
Ecodidattica. Una proposta di educazione ecologica
Raffaella Carmen Strongoli
221-243
PDF (Italiano)
La didattica EAS come proposta metodologica coinvolgente. Risultati preliminari di una ricerca multi-metodo nella scuola secondaria di secondo grado
Ilaria Terrenghi
245-267
PDF (Italiano)
The implementation of jigsaw as a cooperative learning strategy to improve Birzeit University EFL students’ reading comprehension
Tagreed Bajes Butros Abed
269-304
PDF
Book reviews
Recensione di: Martino Negri, Pierino Porcospino. Prima icona della letteratura per l’infanzia. Franco Angeli, Milano, 2018
Michela Baldini
305-309
PDF (Italiano)
Recensione di: Thomas Cauvin, Public History. A texbook of practice, Routledge, New York-Londra, 2016
Monica Dati
311-316
PDF (Italiano)
Language
English
Italiano
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Current Issue
↑
Back to top