Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Scientific Committee
Honor Committee
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 3 (2017)
Vol. 12 No. 3 (2017)
Published:
2017-12-23
Articles
Teacher agency: perspectives and limits
Luca Ferrari, Arianna Taddei
1-11
PDF
Early childhood education and care (ECEC) as social innovation tool? Insights from a multi-site case study carried out in Emilia-Romagna Region
Arianna Lazzari
13-39
PDF
Fra due mondi. Sguardi educativi e interculturali nella vita e nelle opere di Frida Kahlo
Lavinia Bianchi
41-57
PDF (Italiano)
The funeral oration: a mean of educating the younger generations in the classical city
Gabriella Seveso
59-68
PDF
Image and imagination in education. Visual narrative through children’s literature
Maria Teresa Trisciuzzi
69-81
PDF
Metafora teatrale e laboratorio pedagogico
Francesco Cappa
83-95
PDF (Italiano)
La pratica della mindfulness nel contesto formativo universitario: un apprendimento trasformativo?
Mariarosaria De Simone
97-133
PDF (Italiano)
Educarsi al pensiero critico con la letteratura. L’esemplarità pedagogica de Le parole di Jean-Paul Sartre
Elena Madrussan
135-147
PDF (Italiano)
Pedagogy and Architecture in Action: the Power of a Common Language
Beate Weyland
149-168
PDF
Book reviews
Eduardo Lupia, Maria Miraglia, Stefania Nardone, Rossella Sorbo, Il risentimento della mula: Racconti e strumenti per l’indagine filosofica, Napoli, Liguori Editore, 2011
Mariarosaria De Simone
169-173
PDF (Italiano)
Simonetta Ulivieri, Roberta Pace (a cura di), Il viaggio al femminile come itinerario di formazione identitaria, Milano, Franco Angeli, 2012
Valentina Guerrini
175-178
PDF (Italiano)
D. De Salvo, La pedagogia del reale di Vincenzo Cuoco (1770-1823), Lecce, Pensa MultiMedia, 2016
Silvia Annamaria Scandurra
179-179
PDF (Italiano)
Language
English
Italiano
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Current Issue
↑
Back to top