Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Scientific Committee
Honor Committee
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 3 (2015)
Vol. 10 No. 3 (2015)
Published:
2015-12-30
Didactics: Theories, environments, and tools
Le dimensioni "deeply" e "broadly" nella ricerca educativa. Lezioni apprese da una ricerca su valutazione e governance nelle scuole
Katia Montalbetti, Emanuele Rapetti
1-16
PDF (Italiano)
History, stories and narrative in education
La alquimia de la Geografía escolar. Acercamientos a la configuración de un campo disciplina en México (1825-1898 ca.)
Georgina M. E. Aguirre Lora
17-31
PDF (Español (España))
Microstorie magistrali: Emma Tettoni fra carduccianesimo e reti emancipative
Loredana Magazzeni
33-44
PDF (Italiano)
Society and Cultures in Education
Social commitment of volunteering in clown-therapy: an empowering empirical research
Maria Rosaria Strollo, Alessandra Romano, Gabriella Rea
45-79
PDF
Emotions and representations of “the city” after the 2009 earthquake in L’Aquila: children, education and social re-construction in a post-catastrophe context
Alessandro Vaccarelli
81-118
PDF
Theories, models and contexts in education
L’India degli ultimi. Un’analisi della marginalità indiana nella prospettiva pedagogica problematicista
Marta Salinaro
119-137
PDF (Italiano)
Book reviews
Anna Antoniazzi, Dai Puffi a Peppa Pig: media e modelli educativi, Roma, Carocci, 2015
Maria Lucenti
139-141
PDF (Italiano)
Antonella Cagnolati, Franca Pinto Minerva, Simonetta Ulivieri (a cura di), Le frontiere del corpo. Mutamenti e metamorfosi, Pisa, ETS, 2013.
Luisa Miniati
143-145
PDF (Italiano)
Elena Marescotti (a cura di) (2015), Ai confini dell’educazione degli adulti. I limiti, le possibilità, le sfide, Milano: Mimesis
Claudia Secci
147-153
PDF (Italiano)
Language
English
Italiano
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Current Issue
↑
Back to top