Profili di professionalità
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.1970-2221/2246Abstract
The present publication report the findings of a research carried out on the issues of early childhood professionalism in some Italian province. The study, that is predominantly qualitative, aims to investigate the relation between care practices and professional development within institutions. Specifically this article discusses the research findings emerging from a critical reflection on the categories identified through the data analysis. Within this discussion early childhood professionalism is conceptualized as a process which is sustained by ‘formation’, collegiality and reflective practices.Downloads
Come citare
Schenetti, M. (2011). Profili di professionalità. Ricerche Di Pedagogia E Didattica. Journal of Theories and Research in Education, 6(1). https://doi.org/10.6092/issn.1970-2221/2246
Fascicolo
Sezione
Didattiche. Teorie, ambienti e strumenti
Licenza
Copyright (c) 2011 Michela Schenetti
I diritti d'autore di tutti i testi pubblicati dalla rivista appartengono ai rispettivi autori senza alcuna restrizione.
Questa rivista è distribuito con licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 3.0 Unported (licenza completa).
Vedere inoltre la nostra Open Access Policy .