L’accoglienza delle neo-insegnanti come strumento di sviluppo della professionalità
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.1970-2221/2245Abstract
The present publication reports the findings of a research carried out on the issues of early childhood professionalism in some Italian province. The study, that is predominantly qualitative, aims to investigate the relation between care practices and professional development within institutions. This study focuses on teachers’ perceptions on their professionalism conceived as situated construction and of their professional Self. It considers the arrival of a teacher in a new working context as a crucial moment for professional growth and conceptualizes welcoming practices as in-service training opportunities in the framework of collaborative research sustaining reflection at team levelDownloads
Come citare
Balduzzi, L. (2011). L’accoglienza delle neo-insegnanti come strumento di sviluppo della professionalità. Ricerche Di Pedagogia E Didattica. Journal of Theories and Research in Education, 6(1). https://doi.org/10.6092/issn.1970-2221/2245
Fascicolo
Sezione
Didattiche. Teorie, ambienti e strumenti
Licenza
Copyright (c) 2011 Lucia Balduzzi
I diritti d'autore di tutti i testi pubblicati dalla rivista appartengono ai rispettivi autori senza alcuna restrizione.
Questa rivista è distribuito con licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 3.0 Unported (licenza completa).
Vedere inoltre la nostra Open Access Policy .