La cura della professionalità insegnante nella scuola dell’infanzia. La metodologia della ricerca
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.1970-2221/2244Abstract
The present publication report the findings of a research carried out on issues of early childhood professionalism in some Italian province. The study, that is predominantly qualitative, aims to investigate the relation between care practices and professional development within institutions. The research methodology used by all three contributions is all of a qualitative nature and is inspired by a problematicist/phenomenological approach. The following procedures were used to gather data: focus groups, questionnaires with open-ended questions and observations of conversational contexts. The first and second strategy, one immediately following on from the other, represented two phases of the research. This was followed by a third stage involving the socialisation of the collected data.Downloads
Come citare
Manini, M. (2011). La cura della professionalità insegnante nella scuola dell’infanzia. La metodologia della ricerca. Ricerche Di Pedagogia E Didattica. Journal of Theories and Research in Education, 6(1). https://doi.org/10.6092/issn.1970-2221/2244
Fascicolo
Sezione
Didattiche. Teorie, ambienti e strumenti
Licenza
Copyright (c) 2011 Milena Manini
I diritti d'autore di tutti i testi pubblicati dalla rivista appartengono ai rispettivi autori senza alcuna restrizione.
Questa rivista è distribuito con licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 3.0 Unported (licenza completa).
Vedere inoltre la nostra Open Access Policy .