La Pedagogia di genere in Italia: dall’uguaglianza alla complessificazione
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.1970-2221/2237Abstract
Moving from an distinction between Gender-Education and Gender-Pedagogy, this paper aims to identify the main joints that have characterized the last forty years of Italian theories and practices in these areas. From the equality to the differences, from the differences to the complexity: this is the itinerary, non-linear, followed by Italian feminists who - although here mentioned only in general terms - are remembered in order to understand the “operability” in the areas of education.Downloads
Come citare
Leonelli, S. (2011). La Pedagogia di genere in Italia: dall’uguaglianza alla complessificazione. Ricerche Di Pedagogia E Didattica. Journal of Theories and Research in Education, 6(1). https://doi.org/10.6092/issn.1970-2221/2237
Fascicolo
Sezione
Pedagogia di Genere. A cura del Centro di Studi sul Genere e l'Educazione
Licenza
Copyright (c) 2011 Silvia Leonelli
I diritti d'autore di tutti i testi pubblicati dalla rivista appartengono ai rispettivi autori senza alcuna restrizione.
Questa rivista è distribuito con licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 3.0 Unported (licenza completa).
Vedere inoltre la nostra Open Access Policy .