Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Scientific Committee
Honor Committee
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 13 No. 1 (2018)
Vol. 13 No. 1 (2018)
Published:
2018-06-30
Articles
Il successo formativo per prevenire la dispersione: gli effetti di una didattica attiva sul potenziamento delle strategie di studio nella scuola secondaria di primo grado
Irene Dora Maria Scierri, Marco Bartolucci, Federico Batini
1-28
PDF (Italiano)
Pedagogy of emergency and teacher training after a catastrophe. Autobiographical narrative and resilience for supporting teacher professionalism
Alessandro Vaccarelli
29-47
PDF
A material core of education: the adolescent disease in the scholastic experience
Pierangelo Barone
49-63
PDF
Educare oggi: passione, necessità o impresa impossibile?
Fulvio Poletti
65-119
PDF (Italiano)
The development of soft skills in School-Work Alternation: points of view of Italian students
Concetta Tino, Valentina Grion
121-149
PDF (Italiano)
Education and Work in movements for different economies: new envisaged scenarios and grass-roots political practices
Antonietta De Vita, Lucia Bertell
151-169
PDF
Il 'lavoro' pedagogico della forma. Uno studio preliminare
Federica Goffi
171-192
PDF (Italiano)
Precarietà, flessibilità e teoria del capitale umano
Pietro Maltese
193-217
PDF (Italiano)
Permeabili al contatto nella relazione educativa. La sottile linea di confine tra la mente degli operatori e quella degli utenti in un servizio educativo per persone adulte in situazione di disabilità
Stefania Ulivieri Stiozzi
219-233
PDF (Italiano)
Book reviews
Recensione di: William Grandi, Gli ingranaggi sognati. Scienza, fantasia e tecnologia nelle narrazioni per l’infanzia e l’adolescenza, FrancoAngeli, Milano 2017
Dalila Forni
235-239
PDF (Italiano)
Language
English
Italiano
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Current Issue
↑
Back to top